5 פעולות שכל עסק חייב לבצע בדיגיטל – עוד אתמול!

את הפוסט הזה אני רוצה להקדיש בעיקר לעצמאים כאן, נותני השרותים,
לאלו שחווים קשיים בחודשים האחרונים של הקורונה ופחות מחוברים לכל העניין של הדיגיטל.
(מראש אומר – משווקים דיגיטליים מקצועיים יכולים לדלג הלאה, איתכם ניפגש בפוסטים הבאים).

אני בטוח שכולם כבר יודעים שעסק לא יכול להתבסס יותר על רק על לקוחות שמגיעים "מפה לאוזן"
וקשה יותר מתמיד להביא לקוחות חדשים בלי מפגש פנים מול פנים.

אז הנה 5 פעולות בסיסיות שכל עסק חייב לבצע כדי להתחיל לבסס את התשתית והנוכחות הראשונית שלו בדיגיטל:

  1. תפתחו פרופיל בכל הפלטפורמות הנפוצות ותעלו בהן לפחות פוסט אחד בשבוע.
    כשלקוח נכנס לפרופיל העסקי שלכם ורואה שאין בו שום פעילות, הוא עלול לחשוב שהעסק נסגר בגלל המצב.
    התחילו עם פוסט אחד בשבוע ולאט לאט תעלו את התדירות לפעמיים, שלוש, עד שתגיעו לרמה יומיומית.
    אלה הפלטפורמות הנפוצות יותר:
  • דף פייסבוק עם פרופיל אינסטגרם עסקי שמקושר אליו
  • ערוץ יוטיוב
  • גוגל לעסק שלי (Google my business)
  • פרופיל לינקדין אישי ודף עסקי של הפעילות (במידה ואתם עסק של B2B)
  • טיק טוק (יחסית חדש ופחות מוכר אבל צעיר ומגניב)

את הפוסט שיצרתם תעלו בכל הפלטפורמות במקביל באופן קבוע.

חשוב: כל פוסט, גם הפשוט ביותר, סיימו עם קריאה לפעולה כלשהי וציינו את פרטי הקשר שלכם / קישור רלוונטי (אם יש לכם אתר למשל).

  1. השתמשו בכלים חינמיים כדי לעצב את הפוסטים שאתם מעלים ואת האלמנטים השונים בפרופילים העסקיים שפתחתם (כמו תמונת קאבר).
    הנה חלק מהם:
    https://www.canva.com/
    https://crello.com/
    הם עושים עבודה מצוינת גם בשביל האונליין וגם אם צריך להכין באנרים, פלאיירים ואפילו מצגות.

חשוב: במקרים רבים דווקא תמונה פשוטה ואותנטית תמשוך תשומת לב רבה יותר מעיצוב מושקע או "הפקה הוליוודית"

  1. במידה וחסר לכם תמונות ואתם רוצים להשתמש במאגרים מקצועיים בחינם, הנה 3 מעולים:
    https://www.freepik.com/
    https://pixabay.com/
    https://unsplash.com/
  2. אם נגמרו לכם הרעיונות לפוסטים השוטפים שאתם מעלים, הנה כמה כיוונים:
  • צילום מסך של המלצה מלקוח, גם אם זה היה לפני יותר מחודש. תמיד כיף להזכר
  • טיפ שימושי מתחום העיסוק שלכם, גם אם בעינכם הוא טריוויאלי לחלוטין
  • בעיה או שאלה נפוצה של לקוח והתשובה שלכם אליה
  • סיפור מקרה של לקוח ותובנה אישית שלכם
  • שירות או מוצר חדש שהשקתם והתועלת שבו

חשוב: שיווק זה לא תמיד הכל. חייב להיות מינון נכון בין תוכן מכירתי לבין ערך אמיתי לקורא.

הרעיון הוא לגרום לגולשים להתעניין ולהתחבר אליכם ברמה האישית. משם גם יגיעו המכירות.

  1. היו פעילים בקבוצות רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם.
    הצטרפו לקבוצות שקהל הלקוחות שלכם נמצא בהן והגיבו לשאלות שעולות שם.
    זה יבסס אתכם כאנשי מקצוע וככל שיתפתח מולכם דיון בתגובות, השם שלכם יקפוץ בהתראות של מגיבים נוספים.

חשוב: המנעו מפרסום "זול" והפגזת הקבוצות בפרסומות ישירות של השירות שלכם.

במקרה הטוב זה יגרום לאנטי מצד הגולשים, במקרה הפחות טוב יוציאו אתכם מהקבוצה, במקרה הגרוע פייסבוק ישבית לכם את האופציה לפרסם בקבוצות לתקופת זמן מסוימת.

טוב, יצא קצת ארוך… כנראה היתה לי מוזה שהיה קצת קשה לעצור (הרגלים ישנים של מוזיקאי לשעבר).
מקווה שעזרתי ותוכלו להפיק מכך תועלת לעסק שלכם.

ואם קראתם עד לפה ובא לכם להתיעץ קצת מעבר למה שכתוב,
מוזמנים לכתוב לי בתגובות, בפרטי, דרך יונת דואר או כל דרך התקשרות שנוחה לכם (הנייד האישי שלי – 054-6310700).

ואם אתם כבר בשלב שהחלטתם לשווק את העסק באופן אקטיבי,
אפשר לקבוע איתי שיחה מסודרת שבה נבדוק את הדרך הנכונה והמשתלמת יותר לעשות את זה.
הנה הקישור ליומן שלי:
https://calendly.com/ab-media/digital

נכתב ע"י:

AB Media - שיווק דיגיטלי לעסקים

שיתוף המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים:

פוסטים אחרונים:

כמה עולה לך ליד? למי אכפת?!

שאלה: כמה עולה לך ליד?תשובה: מה זה משנה?! רגע! לפני שאנשי השיווק קופצים עלי עם מקלותוספקי הלידים מפנצ'רים לי את האוטו…אני רוצה הפעם לצלול קצת

קרא עוד »