קידום ממומן בלינקדין – האם זה באמת כדאי?

לאחרונה נשאלתי האם כדאי לפרסם בלינקדין.
למי שעוד לא נחשף לפלטפורמה, לא ניכנס כאן לשיעור בהיסטוריה ונסכם בכך שזאת בעצם רשת חברתית מקצועית.
היא יותר קטנה מפייסבוק, יש בה "רק" 722 מיליון משתמשים והיא מיועדת בעיקר למטרות קידום קריירה ויצירת קשרים עסקיים.
המשתמשים לרוב מציינים בפירוט רב את תחום העיסוק שלהם, ניסיונם המקצועי, השכלה, הכשרות וכישורים.
מה שחשוב לנו במקרה הזה – לינקדין מאפשרת לבצע קידום ממומן למגוון רחב ומדויק של בעלי תפקידים.

היתרונות הבולטים כשמחליטים לפרסם בלינקדין:

  1. מיינדסט מקצועי – כשגולשים בלינקדין, ה"אווירה" הכללית היא "מקצועית". אווירה של עבודה, עסקים, יצירת קשרים. זה המקום בו אותה האחת עם הביקיני באינסטגרם תעלה תמונה עם חליפה מחויטת ואותו הבחור מהתמונה הפרועה במסיבת הרווקים יצטלם במשרד עם עניבה כשהוא מעדכן תמונת פרופיל.
  2. טירגוט B2B מדויק – ניתן לפנות לקהלים לפי מאפיינים סופר מדויקים כמו בעלי תפקידים ספציפיים, שנות ותק בתפקיד, תעשיות של חברות, מספר עובדים בחברה ואפילו שמות של חברות (לצורך העניין – אם אני רוצה להרים קמפיין שמיועד למנהלי רכש בחברות מדיקל המעסיקות בין 11-50 עובדים, או קמפיין שמיועד למנהלי קמפיינים PPC בעלי ניסיון של שנתיים ומעלה, זה אפשרי בהחלט).
  3. כללי פרסום שונים – מי שפרסם בפייסבוק בשנים האחרונות, בטח מודע לכך שעיצוב מודעה חייב לכלול לכל היותר 20% טקסט מהשטח הכללי. דבר שלא קיים בלינקדין ומאפשר יותר חופש בהבלטת מסרים.

החסרונות המהותיים –

  1. עלויות פרסום יקרות – ביחס לפרסום ממומן ברשתות החברתיות כמו פייסבוק ואיסטגרם, או אפילו אם נשווה לקידום הממומן בגוגל – העלויות יקרות משמעותית. מחיר לקליק יכול לנוע בין 5-15$ (רק כדי לחדד: זהו מחיר עבור לחיצה של גולש על המודעה, ללא קשר אם הוא השאיר פרטים בפועל או לא).
  2. הלקוחות לא "בשלים" עדיין לקנות – בשונה מגוגל, שם אנשים מחפשים מוצר או שירות ספציפי באופן יזום, כאן המצב דווקא די דומה לפייסבוק. הרוב המוחלט של הגולשים גוללים את הפיד ב"מוד" של צריכת תוכן. לכן האתגר לעניין אותם בהצעה מסוימת גבוה יותר משמעותית.
  3. חוסר מודעות – בישראל אין עדיין מודעות גבוהה מדי לפלטפורמה ורוב העסקים ובעלי התפקידים הישראלים שיושבים בה שייכים למספר ענפים יחסית מצומצם (בעיקר חברות תוכנה, סטארט-אפים, חברות מדיקל וכו')

אז האם הפרסום בלינקדין הוא רעיון טוב? צריך לענות על 3 שאלות עיקריות:

  1. האם הקהל שלי אכן נמצא שם?
  2. האם יש לי הצעה רלוונטית לאותו קהל ומשפך מכירה מובנה?
  3. האם יש לי את התקציב הדרוש כדי להגיע לחשיפה טובה?

אם עניתם "כן" על שלושת השאלות, לכו על זה.
אם לא, כדאי לשקול את הפלטפורמות האחרות.

נכתב ע"י:

AB Media - שיווק דיגיטלי לעסקים

שיתוף המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים:

פוסטים אחרונים:

כמה עולה לך ליד? למי אכפת?!

שאלה: כמה עולה לך ליד?תשובה: מה זה משנה?! רגע! לפני שאנשי השיווק קופצים עלי עם מקלותוספקי הלידים מפנצ'רים לי את האוטו…אני רוצה הפעם לצלול קצת

קרא עוד »