למה אתר תדמית הוא בזבוז זמן וכסף?

  • "אתה חייב אתר לעסק"
  • "אם אין לך אתר, אתה לא קיים"
    נשמע מוכר?
    די בטוח שכל בעל עסק ראה או שמע מוטציה כזו או אחרת של המשפט הזה, במיוחד בחודשים האחרונים.
    בטח גם פה ושם קיבל הצעה מפתה סטייל "תשלם רק על האיחסון, הבנייה עלינו" או "אתר תדמית מעוצב ויפה לעסק בשקל וחצי בלבד".
    אז מה רע בעצם?

אז בואו נעשה סדר –
אתר תדמית הוא לרוב אתר שכולל 3-10 דפים שמתארים את פעילות העסק, נותנים מידע על השירותים שהוא מציע, יש בו אולי גלריה או אפילו כמה סרטונים ואופציה ליצור קשר.

עד לפה הכל טוב ויפה… רק, שזה לא מעניין אף אחד.

אני אסביר:
השקעת זמן לאסוף חומרים, עשית צילומי תדמית, שילמת לבחור שיבנה לך ויעצב לך ועכשיו אפשר להכריז בגאווה – "יש לי אתר והוא נראה סוף הדרך!"
"תראו את הלוגו הנוצץ והסרטון התדמיתי שצילמתי בשבילו במיוחד!"
אבל אז… דממה.
יש לך "נכס" שעומד שומם.

וכאן לרוב מגיע הרגע שבו מתחילים להכניס באטרף את כתובת האתר החדש בכל חור מקום אפשרי –
בדף הפייסבוק, בפרופיל האינסטגרם, בלינקדין, בגוגל מיי ביזנס, בפרופיל ווצאפ ואיפה לא…
אפילו מחליטים לזרוק כמה שקלים על קידום בגוגל או בפייסבוק כדי שאנשים יכנסו ויראו,

אבל עדיין… כלום. אין פניות, אין טלפונים…
ותחושת היאוש מתחילה לכרסם לאט לאט בתחושת הגאווה.
"מה קורה כאן לעזאזל?!"

מה שקורה הוא…
שאין טריגר מספיק טוב לגרום לגולש שנכנס אליך לאתר להתעכב בו יותר מכמה שניות ולהשאיר לך פרטים
(ולא… "לשיחת יעוץ חינם השאר פרטים" היא לא סיבה מספיק טובה בעשור האחרון)

מה שקורה הוא בעצם שאין מנגנון שיווקי חכם שעומד מאחורי האתר והופך אותו מסתם רצף של דפים מעוצבים ויפים לכלי ליצירת לידים ובניית רשימת תפוצה משלך וקהילה שעוקבת אחריך.

נגיד ואתה (או את) עו"ד שעוסק בגביית חובות.
ונגיד שבמקום הלוגו הגדול, היפה והמוזהב שנמצא על חצי מהאתר היית רושם –

"רוצה לדעת מהם 7 הצעדים לגבות את הכסף שהלקוח חייב לך כבר חודשיים מבלי להסתכסך איתו ומבלי ללכת להוצאה לפועל?
הכנס את המייל הכי פעיל שלך כאן ותוך 3 שניות זה אצלך"

האם הגולש שבאמת חייבים לו כסף ורואה מסר כזה ישאר אדיש?
אני אישית הייתי מכניס את המייל שלי.

ומה אם בשלב הבא, אחרי שאותו גולש קיבל ממך ערך מסוים שבאמת עזר לו אפילו בקצת, תציע לו עזרה ללוות אותו בתהליך של הגביה?
(הרי יש לך פרטים שלו כבר… ואתה היחיד עד כה שכבר עשה למענו משהו).

כבר נקודת פתיחה טובה.

ומה אם כל גולש אצלך באתר יעבור תהליך כזה?
הרי בהמשך, גם אם הוא לא סגר איתך עכשיו (כן, גם זה קורה…), תוכל להמשיך לדוור לו תכנים ואז כשהוא שוב יצטרך עזרה משפטית, אתה כבר נמצא אצלו בתודעה בתור ברירת המחדל.

ומה אם כל דף ודף באתר שלך וכל שירות ושירות שמופיע בו יכלול מסר שהמטרה שלו היא קודם כל לתת ערך "בתמורה" לפרטי קשר?
ומה אם אתה לא עו"ד אלא כל איש מקצוע אחר שישתמש באתר שלו כמנגנון ליצירת לידים?

"אתר תדמית מעוצב ויפה" עאלק…

נכתב ע"י:

AB Media - שיווק דיגיטלי לעסקים

שיתוף המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מאמרים נוספים:

פוסטים אחרונים:

כמה עולה לך ליד? למי אכפת?!

שאלה: כמה עולה לך ליד?תשובה: מה זה משנה?! רגע! לפני שאנשי השיווק קופצים עלי עם מקלותוספקי הלידים מפנצ'רים לי את האוטו…אני רוצה הפעם לצלול קצת

קרא עוד »